5 Mart 2014 Çarşamba

Bir Güllü Havlu daha....

Merhabalar...
Tam da bahar yaklaşırken bir güllü havlu daha paylaşayım dedim... aslında laleli boyadığım havlularda vardı ama resmini çekmeyince güllerle devam ediyorum..
Malum kültürümüzde anlamca en kıymetli çiçek güldür.. maddi manevi o kadar çok anlam yüklemişiz ki sırtına, her türlü motifimizin, desenimizin içerisine girmiş.. Dantellerden mobilyalara, heykellerden oymalara... gül deseninin kullanılmadığı bir alan kalmamış... ama bununla beraber kullanılıpda buraya yakışmamış denilen bir alan da olmamış onun için bir tane değil çeşit çeşit gül deseni oluşmuş...
 Ama bence en güzeli kokulu güller. Bir tanıdığımızın  bahçesinde özenle ve özel olarak yetiştirdiği güllerinden bir demeti salonuna koyduğunu hatırlıyorum.. Günlerce o salon mis gibi gül kokmuştu. Bilirsiniz şu zamanda öyle çok kokulu gül yok.. Çiçekçilerden alınan güller zaten kokusuz olduğu için üzerine parfüm sıkıp satıyorlar. Annem eski gül reçellerinin mis gibi koktuğunu ve kıpkırmızı olduğunu söyler.. Ben gül reçelini de çok severim ve bence çok güzel kokusu var ama annem eski reçellerin kokusunu öyle bir anlatıyor ki özenmeden edemiyorum..
ama son günlerden hem yanımdan gül suyu kovasına düşmüş ablalar ve amcalar geçiyor gül suyuna bakış açım değişmiyor değil ;P
Şaka bir yana her şeyin fazlası zarar.. bende çok konuşmadan resmimi ekleyim değil mi?

 güzel mi değil mi?
ben boncuklu havluları yada bazı kurdela nakışlı havluları çok tercih etmem.. açıkçası el yüz silecek yer kalmıyor çoğunda ama zarif olanların yeri ayrı tabii...
Yinede bazı boyamaları kurdela yada boncukla kombinlerim... tabiki abartıya kaçmadan.. bence gündelik hayatta kullanılabilecek şekilde yapılmalı herşey.. yani öyle sadece süs olsun diye kullanışlılıktan da taviz vermemek lazım diye düşünüyorum.

tabi böyle söyleyince boya akmaz mı demeyin; bu boyalar boyandıktan sonra 21 gün beklediği yada yüksek ısıda fikse edildiği takdirde solma ve akma yapmıyor, bulaşan kıyafetlerim en kıymetli delillerimdir. hemen silemediysem (ki o zaman bile iz kalabiliyor) ne denediysek hatta çamaşır suyu bile çıkarmaya güç yetiremedi...
Sipariş vermek isterseniz bir mail, bir instagram, bir facebook, bir whatsapp kadar yakınım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder