9 Nisan 2014 Çarşamba

Annelerin El Emekleri

Ahh ahh o anneler yok mu o anneler...
Tek tek konuştursan hepsi önce genç kızken kendine sonra kızı olunca kızına yumak yumak dantel örerler hemde hiç üşenmeden... yahu ben yoruluyorum bazen onların ördüklerini görünce. Ne çok  emek var o dantellerde öyle. Hem bazılarının desenleri ne kadar güzel insan bakmaya kıyamıyor.
Hadi salon takımlarını, oda takımlarını, mutfak takımlarını anlıyoruz da arkadaş taa nevresime hatta pike takımına varıncaya kadar üşenmeden tek tek ilmek ilmek nasıl örüyorlar.
Boşuna denmiyor "annem hakkın ödenmez" diye. sadece ördüklerine ömür yetmez.. Şimdi kızlar pek dantele düşkün olmasa bile sırf o hakka riayet için geri çevirmemeli diye düşünüyorum dantel dantel örgüleri, emekleri...
bendeniz de bu gün örgü bir seccade takımını paylaşacağım..
Dantel örmek gibi boyaması da azıcık meşakkatli. Yüzey çok pürüzlü olduğu için fırçaları mahveder, dikkat edilmezse desen dışarı kaçar vs vs .. Ama şimdi pek çok hanım renkli iplerle uğraşmaktansa beyaz örüp istediği renkler üzerine boyatmayı tercih ediyor. Bende seve seve boyuyorum efendim.



yok yok yanlış anlamayın bu şahıs siparişi değildi. malum çeyiz eşyası satan pek çok yer var bende askıya alınınca resmini çekiverdim. Ancak şu ayrıntıyı tekrar söylemek istiyorum dantel kumaşa geçirilmeden önce boyanır. yani henüz dantel tek başınayken yıkanır ütülenir boyanır sonra kumaşa geçirilir kapitonesi yapılır. Bu işin temiz olması için gerekli bir yoldur. Kumaşa geçirdikten sonrada boyanabilir ama çoook zor olur. Kumaşa zarar vermeyen bir yöntem var daha sonra hususi olarak bir postta da onu paylaşalım.. Siparişlerinizi bekliyorum efendim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder